Toni Lehtinen valittu raken­nus­jär­jes­tyksen uusimisen seurantaryhmän jäseneksi

Kirkkonummen kunnanhallitus on päättänyt asettaa ajalle 1.8.2024 – 31.12.2024 määräaikaisen seurantaryhmän, jonka tehtävänä on tukea valmis­te­lu­työtä kunnan raken­nus­jär­jes­tyksen uudistamiseksi.

Työryhmään on nimetty rakennus- ja ympäris­tö­lau­ta­kunnan puheenjohtaja ja 4 muuta luotta­mus­hen­ki­lö­jä­sentä. Seurantaryhmän esittelijänä toimii yhdys­kun­ta­tek­niikan johtaja ja asian­tun­ti­joina johtava raken­nus­tar­kastaja ja asema­kaa­va­pääl­likkö. Yhdys­kun­ta­tek­niikan johtaja nimeää ryhmän sihteerin.

Seurantaryhmän luotta­mus­hen­ki­lö­jä­se­niksi valittiin seuraavat henkilöt:

Puheenjohtaja Saara Huhmarniemi (raken­nus­lau­ta­kunnan puheenjohtaja, varajäsen Reetta Hyvärinen)

Jäsen Kim Åström, varajäsen Anna Sahiluoma

Jäsen Toni Lehtinen, varajäsen Anneli Granström

Jäsen Hans Hedberg, varajäsen Linda Basilier

Jäsen Maija Lounamaa, varajäsen Pertti Panula.

Uusi rakentamislaki tulee voimaan 1.1.2025. Kuntien raken­nus­jär­jes­tysten tulee vastata raken­ta­mis­lakia, joten uudistuvan rakentamisen sääntelyn myötä myös Kirkkonummen kunnan raken­nus­jär­jestys on uudistettava.

Valmistelu tapahtuu nykyisen maankäyttö- ja rakennuslain mukaisella hallin­nol­li­sella menettelyä. Raken­nus­jär­jes­tyk­sestä laaditaan luonnos, joka asetetaan nähtäville. Luonnoksesta saadun palautteen perusteella valmistellaan ehdotus uudeksi raken­nus­jär­jes­tyk­seksi, joka asetetaan nähtäville. Raken­nus­jär­jes­tyksen hyväksyy kunnan­val­tuusto. Tarkoituksena on saada uusi raken­nus­jär­jestys valtuuston hyväk­syt­tä­väksi alkuvuonna 2025.
25.6.2024 KS linkki artikkeliin.

Kirjoitettu 26.6.2024