Hallitusohjelman keskeisiä kohtia

Julkaisemme KirPeän kotisivuilla myös muiden perussuomalaisten merkittäviä mielipidekirjoituksia ja tiedotteita. Tässä ote Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtajan Sampo Terhon kotisivuilla julkaistusta blogikirjoituksesta.

Lue juttu kokonaisuudessaan tämän linkin takaa.

Ote Terhon kirjoituksesta:

“Perussuomalaisia on voimakkaasti opposition taholta arvosteltu, että olemme hallitusohjelmassa pettäneet kaikki lupauksemme ja myyneet omat tavoitteemme. Hallitusneuvotteluissa itse olleena voin vastata, että tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Tietysti jos ja kun oppositiopuolue haluaa nousta valtionhoitajapuolueeksi, sen on tehtävä kompromisseja. Silti hallitusohjelmassa on lukuisia kohtia, jotka oletettavasti miellyttävät perussuomalaistenkin äänestäjiä.

Monikaan ei ehkä jaksa lukea kymmenien sivujen ohjelmatekstiä kokonaan läpi. Listaan alla siksi lyhyesti hallitusohjelman kohtia, jotka minun mielestäni osoittavat, miksi hallitusohjelma kannatti hyväksyä. Leikkauslistat ovat aina ikäviä ja nytkin juuri leikkauslistalla on hallitusohjelmassa ollut eniten uutisarvoa. Kuitenkin leikkauslistan lisäksi ohjelmassa on paljon muutakin, joka Suomen tulevaisuuden ja menestyksen kannalta on vähintään yhtä tärkeää.”