Ikääntyneet tarvitsevat tekoja, ei puhetta!

Kirkkonummen Sanomissa on ollut lähiaikoina mielipidekirjoituksia liittyen ikääntyneiden asioihin. Aihe on aina ajankohtainen, joskin julkisuudessa harvaan esillä ollut.

Vaalien lähestyessä erityisesti me eduskuntavaaliehdokkaat kirjoittelemme lehtien palstoilla. Puheet eivät kuitenkaan muuta maailmaa, vaan teot.

Työ yhteisten asioiden edistämiseksi on urakka, joka vaatii usein laajamittaista, puoluerajat ylittävää päätöksentekoa. Esimerkkinä Perussuomalaisten Kirkkonummen valtuustoryhmän valtuustoaloitteet vuodelta 2014.

Aloitteemme “Ikäihmisten lautakunta” on maaliskuulta 2014. Siinä esitetämme, että valtuusto hyväksyy ikäihmisten lautakunnan perustamisen. Sillä lähtökohdalla, että väestön ikääntyessä ja huoltosuhteen kääntyessä Kirkkonummellakin laskuun, tarvitaan entistä enemmän päätöstenteossa osata ottaa huomioon ikääntyvän väestön tarpeet ja sitä säätelevä lainsäädäntö.

Toinen aloitteemme huhtikuulta 2014 on otsikolla ”Ikäihmisten asumiseen itsepalvelutalot”. Siinä valtuustoryhmämme esittää Kirkkonummen kunnanvaltuustolle, että se velvoittaisi kunnanhallituksen valmistelemaan esityksen ikäihmisten itsepalvelutalojen rakentamisesta.

Me perussuomalaiset olemme ajeneet johdonmukaisesti ikäihmisten etuja. Valtuustoaloitteet ovat käytännön poliittisia tekoja ikääntyneiden kansalaistemme asioiden edistämiseksi.

Seniorikansalaisten ongelmat ovat tiedossa. Merkittävä pulma on mm. eläkeindekseihin kohdistuva leikkaaminen. Olen ottanut tämän epäkohdan poistamisen nimenomaisesti yhdeksi vaaliteemoistani.

Valtuustoryhmämme odottaa, että em. aloitteet löytävät tiensä pian valtuuston käsittelyyn ja toimeenpantavaksi. Ikääntyneiden asiat kuuluvat meille kaikille, aina vauvasta vaariin!

Pekka M. Sinisalo
Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja