Kirkkonummelainen Riikka Purra pyrkii perussuomalaisten johtoon – häntä pidetään kärkiehdokkaana

Kirkkonummelainen kansanedustaja Riikka Purra kertoi tänään tavoittelevansa perussuomalaisten puheenjohtajan tehtävää.
Uusi puheenjohtaja valitaan puoluekokouksessa elokuussa. Nykyinen puheenjohtaja Jussi Halla-aho ilmoitti ennen juhannusta, ettei hän ole enää ehdolla.
Sen jälkeen puheenjohtajaehdokkaita on veikkailtu. Purra kertoi aiemmin tarvitsevansa miettimisaikaa ja tänään hän kertoi ratkaisustaan.Purra sanoi, että hän harkitsi asiaa tarkkaan ja oli taivutellut eduskuntaryhmän puheenjohtajaa Ville Taviota lähtemään puheenjohtajakilpaan mukaan.Jos Tavio olisi suostunut, Purra ei omien sanojensa mukaan olisi lähtenyt ehdolle.Purraa pidetään yhtenä kärkiehdokkaana puheenjohtajaksi. Purran lisäksi kilpaan ovat ilmoittautuneet vasta kansanedustaja Sakari Puisto ja lohjalainen Ossi Tiihonen, joka on valtakunnallisesti tuntematon nimi.
Eduskunnan varapuheenmies Juho Eerola harkitsee ehdokkaaksi ryhtymistä.
Purra on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Hänet valittiin juuri toiselle kaudelle Kirkkonummen valtuustoon yli 1 300 äänellä.

Viisykkönen 8.7.21

Kirjoitettu 11.7.2021