Kirkkonummella valitettiin keskusvaalilautakuntaan

Uutinen julkaistu Perussuomalainen-lehdessä nro 7/2014:

Kirkkonummella valitettiin keskusvaalilautakuntaan

KIRKKONUMMEN Perussuomalaisiin oltiin vaalien alla yhteydessä kunnan keskusvaalilautakunnan puheenjohtajan taholta, jonka mukaan perussuomalaiset olisivat olleet jakamassa vaalimateriaalia liian lähellä ennakkoäänestyspaikkaa.

– Tilanne on siitä erikoinen, että paikasta, jossa olimme vaalimateriaalia jakamassa, on noin kilometri ennakkoäänestyspaikalle. Mutta kun kävimme katsomassa, löysimme sieltä RKP:n paikallisosaston väkeä jakamassa vaalimateriaalia aivan ennakkoäänestyspaikan edustalla, Kirkkonummen Perusssuomalaisten puheenjohtaja Pekka M. Sinisalo harmittelee.

Lehdet kirjoittivat vaalien alla muiden puolueiden ehdokkaiden aggressiivisesta vaalityöstä, jota käytiin mm. seisottamalla vaaliautoa äänetyspaikkojen edustalla. Sinisalon mukaan näistä ei kuitenkaan moitittu ehdokkaiden puolueita.

– Aikamoista kiusantekoa tämä mielestäni on. Saattaa ainakin kokoomus/RKP-vetoisella Kirkkonummella vaikuttaa myös pelko siitä, että jos perussuomalaiset saavat todella paljon ääniä eurovaaleissa, voi se poikia vaalivoiton myös ensi vuoden eduskuntavaaleissa, Sinisalo arvelee.

Kirjoitettu 6.6.2014