Kirkkonummen Perussuomalaiset tekivät vaaleissa historiaa

Lehdistötiedote 16.04.2019
julkaisuvapaa heti

Kirkkonummen Perussuomalaiset ry (tuttavallisemmin KirPeä) saavutti 14.4.2019 pidetyissä eduskuntavaaleissa historiallisen tuloksen, ja yhdistyksen riveistä nousee ensimmäistä kertaa kansanedustajaksi Riikka Purra. Kirkkonummella Riikka on tullut tutuksi Perussuomalaisten kunnanvaltuutettuna, valtuustoryhmän puheenjohtajana ja KirPeän hallituksen jäsenenä. Valtakunnallisesti Riikka tunnetaan Perussuomalaiset-puolueen poliittisena suunnittelijana.

Historiaa teki myös Kirkkonummen Perussuomalaisten saama äänimäärä: Riikka Purra sai 5959 ääntä. Kirkkonummen Perussuomalaisten puheenjohtaja, myös eduskuntavaaliehdokkaana ollut Piia Aallonharja sai 1285 ääntä.

– Vuonna 2015 Kirkkonummen Perussuomalaiset saivat eduskuntavaaleissa 1244 ääntä, ja nyt molemmat ehdokkaamme ylittivät tämän määrän, hehkuttaa yhdistyksen varapuheenjohtaja Sanna Hartikainen.

– Koen erityisen hienoksi, että sain myös Kirkkonummelta näin vahvan mandaatin eduskuntaan. Puolueemme teki erinomaisen tuloksen ja keräsi ääniä monista muista valtapuolueista. Vaikka olin ensikertalaisena ehdolla eduskuntavaaleissa, kokemusta valtakunnan politiikasta on jo kertynyt työtehtävieni kautta. Tästä on hyvä jatkaa. Olen kertakaikkisen tyytyväinen, Riikka Purra iloitsee.

– Yhdistyksen puheenjohtajana olen ylpeä työstä, jota yhdistyksemme aktiivit ja vaalitiimimme tekivät tämän tuloksen saavuttamiseksi. Riikka nousi äänimäärällään toiseksi eniten ääniä saaneeksi kirkkonummelaiseksi ehdokkaaksi, ja omalla äänimäärälläni ylsin kuudenneksi. Tähän tulokseen ei todellakaan voi olla pettynyt, vaan tämä on meille iso vaalivoitto, Piia Aallonharja toteaa.

Kirkkonummen Perussuomalaiset ry on vuonna 2008 perustettu puolueen paikallisyhdistys. Yhdistys on tullut tutuksi vuosien varrella yhteistyökyvystään yli puoluerajojen ja asialähtöisestä poliittisesta toiminnastaan.

Kirkkonummen Perussuomalaiset ry
hallitus