Pekka M. Sinisalo Uudenmaan piirin äänikuninkaaksi!

Kirkkonummen Perussuomalaisten ja Perussuomalaisten Uudenmaan piirin puheenjohtaja, Pekka M. Sinisalo keräsi huikean äänipotin Uudenmaan piirin jäsenäänestyksessä. Neuvoa-antava jäsenäänestys eduskuntaehdokkaiden valitsemiseksi järjestettiin kesäkuun aikana. Tulosten pohjalta Perussuomalaisten Uudenmaan piirin ylimääräinen yleiskokous 27.6.2014 valitsi 17 eduskuntavaaliehdokasta Kirkkonummella pidetyssä kokouksessa.

Äänikuningas on erittäin tyytyväinen tulokseensa ja ylipäätään jäsenäänestykseen. – Yli 50% äänioikeutetuista osallistui äänetykseen. Se tarkoittaa lähes 1500 annettua ääntä, Sinisalo kertoo.

Jäsenäänestyksen tulokset

Jatkopaikkaa eduskunnassa hakevat kaikki edellisissä vaaleissa Uudeltamaalta valitut kansanedustajat: Timo Soini, Jussi Niinistö, Pirkko Ruohonen-Lerner, Johanna Jurva, Mika Niikko, Pietari Jääskeläinen ja Arja Juvonen.

Lisäksi ehdokkaiksi nimettiin piirin jäsenäänestyksessä kymmenen eniten ääniä saanutta henkilöä: Pekka M. Sinisalo, Simon Elo, Piritta Poikonen, Leena Meri, Juha Malmi, Pauli Vahtera, Juha Simonen, Niilo Kärki, Jenni Lastuvuori ja Maiju Tapiolinna.

– Vaalityöt ovat jo suunnitteilla ja tästä on hyvä aloittaa matka kohti eduskuntaa. Nautitaan ensin kesästä ja syksyllä käydään tosissaan urakkaan käsiksi, Sinisalo hehkuttaa.

Perus-Pekka lyhyesti

Pekka Sinisalo. kuva Matti MatikainenPekka M. Sinisalo on 44-vuotias veikkolalainen filosofian maisteri. Hän on naimisissa ja kolmen alakouluikäisen tytön isä. Hänellä on useita eri luottamustehtäviä, ollen mm. Kirkkonummen kunnanvaltuutettu, kunnanhallituksen 2. varapuheenjohtaja ja Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) hallituksen jäsen. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa hän keräsi Uudeltamaalta 1375 ääntä,  joista 755 tuli Kirkkonummelta. Erityisiksi kiinnostuksen kohteikseen Sinisalo mainitsee kunta- ja turvallisuuspolitiikan sekä koulutus- ja EU-asiat.

Sinisalon kotisivujen osoite on www.pekkasinisalo.fi

Vesa-Pekka Sainio

Kirjoitettu 28.6.2014