Kirkkonummen Perussuomalaisille uusi puheenjohtaja

Kirkkonummen Perussuomalaiset ry (tuttavallisemmin KirPeä) piti sääntömääräisen syyskokouksensa 7.11.2014. Runsasmääräinen kokousväki viritteli illan aikana vilkasta keskustelua ajankohtaisista asioista ja kunnallispoliittisista teemoista.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi vuodelle 2015 valittiin yksimielisesti Vesa-Pekka Sainio, 37-vuotias perheenisä Veikkolasta. Sainio on koulutukseltaan merkonomi ja työtaustaltaan duunari. Puolueessa hän on ollut vuodesta 2008, toimien mm. Vihdin Perussuomalaisten sihteerinä ja KirPeän varapuheenjohtajana.

– Perussuomalaiset tarjoavat rehellisen ja avoimen mahdollisuuden osallistua kuntapolitiikkaan. Liityin puolueeseen mm. siksi, että olin täydellisen pettynyt Suomen EU-politiikkaan ja kielipoliittisiin ratkaisuihin, Sainio kertoo. – Ja tekemistä niiden parissa riittää vieläkin, Sainio lisää.

Kirkkonummelainen päätöksenteko on tullut tutuksi Sainiolle lautakuntatyöskentelyn lisäksi Perussuomalaisten valtuustoryhmän sihteerinä.

– KirPeän jäsenistö koostuu vastuullisista ja kokeneista ihmisistä, jotka hoitavat kymmeniä eri luottamustehtäviä sekä kunnallisesti että ylikunnallisesti. Kirkkonummen lähitulevaisuuden investointipaineet ja valtakunnan tason uudistushankkeet huomioiden on varmaa, että poliittisella kentällä riittää töitä. On suuri kunnia tarttua yhdistyksen ruoriin, tuleva puheenjohtaja fiilistelee.

Luottamustoimiltaan Sainio on nuorisolautakunnan ja Eerikinkartanon johtokunnan jäsen, konsernijaoston varajäsen, HUS-sairaanhoitopiirin HYKS-lautakunnan varajäsen ja Uudenmaan Perussuomalaisten piirihallituksen jäsen vuodelle 2015.

Jo viisi vuotta KirPeän puheenjohtajana toiminut Pekka M. Sinisalo antoi suosiolla tilaa seuraajalleen.

– Annan täyden tukeni uudelle puheenjohtajallemme, lupaa kiireinen eduskuntavaaliehdokas Sinisalo.

Syyskokouksessa valittiin myös yhdistykselle uudet hallitusjäsenet vuodelle 2015. He ovat Sanna Hartikainen, Jani Kivelä, Riitta Lassila, Petri Manssila ja Ville Salmela. Heidän henkilökohtaiset varajäsenensä ovat samassa henkilöjärjestyksessä Oskar Salakari, Voitto Mäkipää, Santtu Vainionpää, Pekka M. Sinisalo ja Matti Tanskanen.

Vesa-Pekka Sainio

Kirjoitettu 7.11.2014