YLE: Kirkkonummella epäilty törkeä lahjusrikos syyteharkintaan

YLE Uutiset kertoo tänään julkaistussa jutussa, että kirkkonummelaisittain suurta huomiota saanut esitutkinta Kirkkonummen entisen kunnanhallituksen puheenjohtajan Timo Haapaniemen (kok.) ympärillä johtaa syyteharkintaan. Ote uutisoinnista:

“Poliisi epäilee, että kaupoilla on annettu virkamiehelle lahja tai muu etu, jolla on vaikutettu tai pyritty vaikuttamaan virkamiehen toimintaan tämän palvelusuhteessa. Hän toimi epäiltyjen rikosten tekoaikana vuosina 2003-2012 kunnanhallituksen ja -valtuuston puheenjohtajana.

Virkamies oli ollut myös mukana päättämässä rakennusyhtiön omistamien maa-alueiden rakennuskaavoituksesta.

Lahjan tai edun arvon epäillään olleen huomattava ja tekoa epäillään kokonaisuutena törkeäksi.

Esitutkinnassa on ollut epäiltynä kaikkiaan kolme henkilöä. Tapahtumia on tutkittu rikosnimikkeillä törkeä lahjuksen antaminen ja ottaminen sekä törkeä virka-aseman väärinkäyttäminen.”

Kirjoitettu 29.1.2015