Valtuustoaloite kutsubussiliikenteen laajentaminen välille Kirkkonummi-Espoon sairaala / Jorvin sairaala 16.11.2020

Kirkkonummelta ei ole suoraa bussiyhteyttä vuonna 2017 avattuun Espoon sairaalaan, missä sijaitsee Kirkkonummen terveyskeskuksen vuodeosasto. Sama suoran bussiyhteyden puuttuminen hankaloittaa käyntejä Jorvin sairaalassa, joka toimii kirkkonummelaisten sairaalapotilaiden ensisijaisena hoitopaikkana. Esim. Matka Kantvikin Sokeritehtaantie 9:stä Espoon sairaalaan kestää tunnin yhteen suuntaan (bussi-juna-bussi). Ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille on matka vierailemaan omaisen luona vaihtoineen liikennevälineestä toiseen on vaikeaa ja joillekin käytännössä mahdotonta. HSL:n kutsuliikenne on tarkoitettu erityisesti kirkkonummelaisille ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille kuntalaisille asiointimatkoihin keskustaan. Kutsubussiliikenteessä asiakkaat noudetaan kodin läheisyydestä paikasta, johon autolla on esteetön pääsy.
Tällä hetkellä kutsubussi ajaa asiakkaita asioimaan Kirkkonummen keskustaan kauppakeskukseen, terveyskeskukseen, Pappilanmäen palvelukeskukseen sekä uimahalliin. Maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin linja 918 ajaa Etelä-Kirkkonummen alueella ja tiistaisin ja torstaisin linja 919 ajaa Pohjois-Kirkkonummen alueella. Me allekirjoittaneet vaadimme kutsubussi liikenteen laajentamista välille Kirkkonummi-Espoon ja Jorvin sairaala. Kohtuullinen lipun hinta kyydille olisi HSL:n CD vyöhykelipun hinta.