Valtuustoaloite koronarokotusten järjestämiseksi Pohjois-Kirkkonummella

8.3.2021

VALTUUSTOALOITE KORONAROKOTUSTEN JÄRJESTÄMISEKSI POHJOIS-KIRKKONUMMELLA

Vaalien siirtoa kesäkuulle on perusteltu mm. sillä, että koronarokotuksia on silloin saatu jaettua enemmän kuin huhtikuussa. Odotettavissa on, että kesäkuussa koronatilanne on kuitenkin edelleen vakava, joten koronarokotusten jakamista Kirkkonummella tulisi tehostaa. Tällä hetkellä Veikkolassa ei ole omaa rokotuspistettä ja rokotuksen saamiseksi veikkolalaisten ja muiden Pohjois-Kirkkonummella asuvien tulee matkustaa Kirkkonummen keskustaan saakka. Tämä ei ole helppoa kaikista heikoimmassa asemassa oleville henkilöille.

THL:n pääjohtaja Markku Tervahauta on esittänyt, että koronarokotebussit voisivat kiertää vaikeilla alueilla:

– Mentäisiin esimerkiksi kauppakeskuksiin tai lähiöihin jonkinnäköisten rokotebussien kanssa ihan liki niin, että suurin piirtein oman talon pihalta voi käydä rokotteen hakemassa. (Lähde Yle uutiset)

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kirkkonummen kunta alkaa pikaisesti valmistelemaan Veikkolaan rokotepistettä tai rokotebussia, joka kiertäisi tarvittavan määrän Pohjois-Kirkkonummella, jotta kaikista heikoimmassa asemassa olevat henkilöt saadaan rokotettua ennen kesäkuuta.