Valtuustoaloite kunnan frisbeegolfratojen jätehuollosta

Taustaa: Frisbeegolf on todella suosittu laji Suomessa, ja niin myös Kirkkonummella. Kävijöitä radalla on satoja päivässä. Volsin rataa ylläpitää ja huoltaa Kirkkonummen frisbeegolfclub (KDGC). He ovat ottaneet yhteyttä kuntaamme pyytääkseen roska-astiaa parkkialueelle ja sen tyhjennyspalvelua, koska seuralla ei riitä vapaaehtoisia kiertämään siivoamassa rataa.

Kunnalta on kysytty jätehuoltoa radoille, mutta sieltä on vastattu, että Nuoriso- ja liikuntapalveluilla ei ole mahdollista järjestää jätehuoltoa.

Luonto on lajin harrastajille tärkeä ja myös Kirkkonummelle suuri vetovoimatekijä. Meidän tulee pitää huolta luonnosta ja varmistaa ettei metsiimme pääse kertymään roskaa. Tässä tapauksessa kustannus on todella pieni suhteessa siihen minkä vastineen saamme sille rahalle, että mahdollistamme kuntamme alueella ilmaisen harrastuksen toteuttamisen luonnossamme.

Me allekirjoittaneet vaadimme että Kirkkonummen kunta järjestää roska-astiat viipymättä kunnan frisbeegolfratojen parkkialueille, ja huolehtii sen tyhjentämisestä viikoittain, jotta luontomme pysyy siistinä.

Perussuomalaisten Kirkkonummen valtuustoryhmä